söndag, januari 28, 2007

fortfarande full

Jag vaknade i morse och undrade om Amy Winehouse med band hade flyttat in i mitt vardagsrum. Tyvärr så var det bara jag som ställt radion på väckning med lite väl hög volym. Det hade annars varit en trevlig överraskning.

Jag studsade i alla fall upp och sänkte volymen till en mer mänsklig nivå. Sen insåg jag plötsligt att jag av någon outgrundlig anledning inte var trött.

Morgonen efter en utgång. Klockan tio på en söndag. Jag somnade ju först vid fyra?!

Ingenting är logiskt längre. Amy sitter inte i mitt vardagsrum. Världen är upp och ner.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, Amy! Henne hade jag gärna vaknat med/till.

Anonym sa...

Haha bra att du gick ut iaf. Och det där med att vakna tidigt o vara pigg - bara att vänja sig. Som du förstår hör det åldern till. Tänkte just skriva o varna för att du snart kommer sitta o kolla på Landet Runt om du inte passar dig men såg nu av inlägget ovan att det redan var för sent ;=) Kram på dig gamling

Daniel Storey sa...

jenny: ja eller hur! på stereon eller under täcket, båda går bra.

hon-som-bara... : det beror helt på hur man räknar, hehe.