söndag, maj 20, 2007

reflekterande profilering

Några korta rader om dig själv. Vad skriver man? I ännu en presentation, ännu en sammanfattning, ännu en profilering.

Titel?! Använder vi fortfarande dem? Dog inte de ut med telefonkatalogen på nittiotalet?

Vad vill de veta? Familjeförhållande, intressen eller dåliga vanor?

Eller ska jag berätta att jag älskar akustiken i trapphus. Att jag helst skulle vilja sitta där ute, på min femte våning, med gitarren i händerna. Med ekot. Där ljudvågorna rullar.

Vad vill jag egentligen berätta? Vad kan jag berätta? Vad vet jag?

Referenser kanske är nyckeln. "Skapa din historia, men låt andra berätta den." En inte så sanningsenlig ödmjukhet, eftersom jag bestämmer vem som ska refereras.

Men jag är mer än en ålder, ett kön, en titel. Tre rader fri text fyller inte igen luckorna.


(Musiken kanske säger mer än orden: Malcom Middleton - A Moaning Shite)

2 kommentarer:

martina sa...

tack tack tack för kommentaren på min blogg och tack också för meningen akustik i trapphus för den är underbar!

Daniel Storey sa...

Åh! Tack själv. För det här och för alla dina meningar.