tisdag, september 11, 2007

kick-off

Matchen går ovanligt sent och det är kallt. För spelarna gör det kanske inte så mycket, men för mig som ledare är det värre. Det visar sig redan under uppvärmningen att långkallingar och underställströja under träningsoverallen, inte på långa vägar räcker.

Jag står där och delar ut direktiv och peppar, samtidigt som jag huttrar och undrar var domaren håller hus. I vanliga fall brukar han dyka upp en halvtimme innan avspark, men med fem minuter kvar har han fortfarande inte visat sig.

Men där, med två minuter kvar, ser jag en reslig herre i svart komma lunkande. Han är röd om kinderna, ser stressad ut, och när han sprungit ändå fram till mig stammar han:

"Öh, jo, d'du råkar inte ha en eh, visselpipa? Jag verkar ha glömt min."

6 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig prick, vilken fest kom han ifrån? (han kan också vara släkt med mig...)

Och så vill jag bara säga en sak, Heroes, titta på Heroes. Imorgon kväll klockan på nån kanal. På teve alltså.

ooooooooo

Anonym sa...

Åh, jag hoppas du INTE hade nån, så han fick kastrat-pipa fram signalerna under hela matchen. Rätt åt han! Hoho...

sara sa...

Å snälla säg att du och din tränar-kollega har likadana träningsoveraller och står på sidan av planen och vankar av och an och ropar "kom igen grabbar" och klappar lite i handsk-klädda händer? För isåfall ser det ut precis som jag tänker mig.

Daniel Storey sa...

saymama: Way ahead of you!

j: Hehe. Nä matchen blev försenad eftersom han fick åka hem och hämta sin.

sara: Två rätt av tre! Har tyvärr inga handskar. Har haft vantar nån gång, men de ger inte alls samma ljudeffekt som ett par schysta läderhandskar. Och så vill jag gärna tro att jag ropar ut tydligare direktiv än "kom igen grabbar" :)

Anonym sa...

Här kan du få nåra bra direktiv till fotbollsgrabbarna, väl beprövade:

"Skjut mååål!"
"Ta bollen!"
"Sparka inte bollen till varandra när ni står allihop framför ert eget mål, sparka bort den till deras planhalva!"
"Skjuuut!"
"Oj, vad synd!"
"Ni var bäst iallafall!"

Daniel Storey sa...

Haha, de underbara direktiven till trots, så tror jag mig ha en del mer konstruktiva i rockärmen. Men den där sista känner jag inte igen. Det kanske beror på att vi så sällen förlorade på den tiden :)