torsdag, oktober 02, 2008

it's a small fucking world

9:e juni 2008.

Jag och Jonatan ar vilse i Salzburg. Vi kliver fram till forsta basta person for att fa en vagbeskrivning och far mer en sa. Vi far en guide for varan hela vistelse i Osterrike.En tjej som visar oss hela staden, som lar oss snapsvisor pa Osterrikisk tyska, som hjalper oss gora inbrott i en femhundra ar gammal park och som sa smaningom, nar natten gjort sitt intag, hjalper oss hitta tillbaka till vandrarhemmet.

2:a oktober 2008.

Jag och Jonatan klivar av taxin fran flygplatsen pa Thailands no:1 backpackergata Khao San Road. Jag plockar ur min vaska ur taxins baksate och hor samtidigt Jonatan med skarrad rost utbrista "oh my god". Tva meter ifran taxin star samma tjej som ca fyra manader tidigare var varan guide i Osterrike. Odds på det tack.

4 kommentarer:

stambyte sa...

Hahahahaha. Jag dör. Sån jävla bra historia.

egoistiska egon sa...

haha. sjuk värld!

stambyte sa...

Kan även bjuda på mitt bidrag till "it's a small world", nämligen år 2002 när jag backpackade i Asien.

1. Bor granne med S&S på Phi Phi i Thailand. Pratar lite, träffas ute.

2. Går in i S&S på Bali, tre veckor senare. Tycker att det är sjukt, men inte så sjukt, det är trots allt backpackerrouten nr 1..

3. 1 månad senare befinner vi oss i Surfers Paradise, Australien. Vi går på en gata från stan till hostelet. Plötsligt ropar min kompis till, "Är inte det där S på andra sidan gatan??!" och jo. Det var det. Det visade sig att vi bodde på samma hostel, och från den dagen så hängde vi och reste ihop i princip i en månad framöver.

Anonym sa...

Här är du ju, eller där...långt borta. Vilken underbar historia, låter betryggande för mig som oroar mig lite och inte har telnr till M & E.
(M, om du ser det här kan du väl ringa!)

Kramar från marmor Loppis(ingen bonmor)