söndag, januari 14, 2007

en självgod jävel

Fasen vad jag är duktig. Ja, jag är i vanliga fall en stor förespråkare för ödmjukhet, men nu är jag så nöjd med mig själv, att jag bara måste få skryta lite.

För nu har den kommit. Snön alltså. I mängder. Jag har längtat efter den, men samtidigt som jag tittade ut genom fönstret med drömmande blick, så slog det mig. Bilen! Eftersom jag vet hur trött jag kan vara på morgnarna (se bland annat tidigare inlägg), så insåg jag att jag måste ut och skotta redan ikväll.

Jag svidade om. Understället som jag köpte för att ge bort i julklapp men istället behöll själv (mohahaha) gjorde sig utmärkt under täckbyxorna. Utrustad till tänderna med spade, sop och snöskyffel gav jag mig ut i snövädret.

Det tog ungefär en timme att få fram bilen och till min stora stora glädje har det nu slutat snöa. Kan det vara... Nä det kan det väl ändå inte? Eller? Karma!!!


PS: Bilen på bilden har ingenting med historien att göra. Min bil vill även i fortsättningen vara anonym. DS

3 kommentarer:

Anna sa...

haha, rätt så rätt.. Man kan inte ge bort allt - måste jhu pyssla om sig själv lite granna med.. Ska man orka med att vara duktig i snön så..

Och jag kan meddela att Cyanide är lite av min bibel, kollat alla flera gånger om.. Kan alltid användas..

Men tyvärr, tänker jag också göra dig besviken.. (Även mig) Colin Farrell var på något skumt vis inte med nånstans alls på listan.. jag förstår inte vilka idioter det är som kom på den?!

sara sa...

jamenvisst är det ljuvligt med snön! så härligt att jag får uppleva lite vinter innan jag lämnar landet!

Anonym sa...

Hihi... Hittade hit via en vän. Tusan vad jag har skrattat ( i all välmening) åt dina inlägg. Gillade din jag-försov-mig-blogg. Jag är precis likadan, fast jag har inget jobb att bli sen till, som tur är...

Nej nu är det hög tid att skutta ut i snön och göra mig en snöängel!!!