onsdag, mars 14, 2007

fram med hinken igen!

För två veckor sedan kommer min roomie hem och meddelar att hans avdelning på sjukhuset är satt i karantän pga vinterkräksjukan. Men tack vare desinfektion, avstånd och hypokondri lyckades vi ducka för smittan den gången. Nu händer det igen.

Den här gången är det Thomas som i bilen på väg till jobbet berättar att hans sambo Evelina har spytt hela natten. Eftersom jag inte har rättigheter att sätta var sig Thomas eller Evelina i karantän, så är det antagligen lönlöst att kämpa. Vi möts snart igen, käre Ralf.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vänta nu. Är det en isglass jag ser? Hmm.. Jag måste dela ut lite spö nu med andra ord. Ingen har berättat för mig att det skulle vara bra vid magsjuka. Eller är det en liten tröstglass månne?

Daniel Storey sa...

Nja, enligt de huskurer jag känner till så är väl tyvärr inte isglassen direkt bra för magen. Men däremot är den rätt skön för matstrupen, när den inte sett annat än galla senaste dygnet. Och visst, det funkar bra som tröst också. Särskilt nu när jag tycker synd om mig själv, bara för att jag kanske kommer att bli sjuk. Päron- och hallonsmak. Jättegott!

Anonym sa...

Ja, jag har precis snokat reda på glass i min egen frys. (nåja, mammas) så nu tänkte jag bädda ner mig, hosta lite och äta glass. Låter även som en bra idé för fredagen. päron/hallon, ja det riktigt skriker fredag om det. Jag gillar inbillningssjukan.

Daniel Storey sa...

Inbillningssjukan är bäst! Fast på helgen är jag ändå helst inbillningsfrisk. Men man kan alltid äta glass ändå!

Anonym sa...

=)
Helt rätt.

Anonym sa...

Haha.. du och min mor ni är så söta hypokondriker.. Appropå sjuk.. så har min bror dragit av hälsenan.. igen.. men nu var det den andra.. Haha hur det gick till?? Jo han skulle kliva ut ur bilen.. Haha det är illa när man blir gammal