tisdag, mars 13, 2007

kändisbloggar

På ett café någonstans i Los Angeles. Min farbror hade dragit med mig dit, eftersom det var enda stället i kalifornien som sålde te på lösvikt. Han gick in först och jag lunkade på i bakhasorna. En bit in står en kvinna lutad över ett bord och samtalar med någon. Precis när jag ska gå förbi sträcker hon på sig och vänder sig om. Kollisionen är oundviklig.

- Oh I'm so sorry, are you alright? Jag tittar upp, men får inte fram mer än ett -öhh. Framför mig, med sin hand på min axel, står inte så okänd hollywoodkändis. Min förvånade blick dröjer kvar någon sekund för länge för att inte passera pinsamhetströskeln. Till slut rodnar jag, sänker blicken, mumlar något ohörbart och snubblar vidare in mot kassan.

När vi kommer ut till bilen igen frågar min farbror om jag såg Jamie Lee Curtis där inne. Jag ville hävda att jag inte bara såg henne, utan dessutom samtalade med henne, men så värst mycket till samtal var det förstås inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bodde i huset mittemot Rikard Wolf i stockholm, och handlade i samma närbutik som Robyn. Om du vill kan du få ringa mej också. Éller prenumenera på korta historier om hur de såg ut och vad de gjorde :)

Anonym sa...

Och så får du inte glömma att du känner värsta filmskaparen.. Och kommer få ett ljudklipp med eva röse på..