söndag, mars 11, 2007

smärta...

...är att inte kunna röra på sig, eftersom varje liten rörelse sänder en outhärdlig smärta genom hela kroppen. Vi pratar inte aj aj, vi pratar AJ med så inihelvette stora bokstäver.

Jag tittar ner på foten, men ser inte något annat än en lätt blånad på vänster stortånagel. Men jag har nära, så nära, till tårarna.

Jag har haft många blånaglar genom åren, ett pris man betalar för att spela fotboll, men att de framkallar så här mycket smärta har jag nog aldrig varit med om.

Jag var i behov av en huskur. Jag prövar med klassikern, att glödga en nål och smälta hål i nageln för att släppa på trycket. Sagt och gjort. Fram med nål och tändare, glödga, smält. Men det ville sig inte. Jag lyckades inte utså smärtan för att ta mig igenom.

Istället grävde jag fram den minsta borr jag kunde hitta och borrade försiktigt genom att rulla borren mellan fingrararna.

Äntligen hål. Äntligen lite äckligt blod och var som sipprar ut. Äntligen minskar trycket och smärtan är inte längre lika outhärdlig.

Och om det inte framgick tidigare så ja, jag var nära att börja gråta. Av en blånagel.

5 kommentarer:

Anonym sa...

SJUKA SJUKA MÄNNISKA!! SLUTA SKRIV OM DINA TÅNAGLAR!!!

Daniel Storey sa...

hehe, tror inte det är lika hemskt om man inte sett dem live. men förlåt till dig som faktiskt gjort det. uppriktigt. det var inte meningen att skrämmas.

Anonym sa...

Men! Du kan ju inte borra i fötterna ju! Daniel, nästa gång, ring innan. Inte borra igen :)
Kram!

Daniel Storey sa...

Ja just ja! Att jag inte tänkte på att ringa dig. Jag hade troligtvis haft stor nytta av dina sköterskekunskaper. Jag lovar ringa nästa gång, så får du spana in mina allt annat än läckra tår!

Anonym sa...

Ingen lär ju läsa här nu va? Äh, whatever. I love your feets honey! /kokoskorven