onsdag, mars 07, 2007

time is contagious, everybodys getting old

"Time waits for no man".

Synd. För det där med att vara ung och häftig, men samtidigt rik och erfaren, är en ganska svår ekvation. För det är väl så man vill vara. Eller ja, på sätt och vis iallafall. Det finns få saker som är lika patetiska som "fifty-something-gubbar" som verkar tro att de fortfarande är arton. Så ska jag inte bli när jag blir stor. Men att ha packat med erfarenhet i bakfickan, ständigt fortsätta uppdateras och samtidigt ha nära till barnasinnet, det kan vara något.

"Barndomen är den enda tid i livet då vanvett inte bara tillåts utan förväntas av oss".

Nu för tiden behövs en fylla för att det ska vara socialt acceptabelt att exempelvis handvolta på en betongmur. Även om alkoholen antagligen behövdes för att överhuvudtaget våga prova, i just det fallet, (med betoning på fallet, jäklar va ont det gjorde). Men bättre exempel kanske är spontansång, dans eller att hoppa i vattenpölar.

Helst av allt vill man framstå som världsvan och lugn, men samtidigt tokrolig och galen. Hur fan ska man få tiden att räcka så att det går ihop?

5 kommentarer:

sara sa...

ah. jag kommer nog nakenbada i vulkansjoar nar jag ar 50 ocksa. kravs bara lite rom och cola sa ar jag redo!

Anonym sa...

Jag hoppar i vattenpölar när jag är nykter...är det fel??? :D

Anonym sa...

haha jag håller mig också till vattenpölarna.. men det vet ju du ;)

Anonym sa...

Jag skuttar i trappor, plaskar i vattenpölar och sjunger för mig själv när jag går runt i affärer. Fast inte när mina barn är med, då försöker jag uppföra mig.

Nåt helt annat, jag har blvit tagen Storey! Å nu är du också tagen! Läs reglerna i min blogg och anta utmaningen...

SayMama!

Daniel Storey sa...

sara: My point exactly! Gör det ändå, med rom i blodet eller ej.

kanina: Ooh nej, helt rätt!

vewwo: Ajdo.

saymama: Jasså, är det så du är när du försöker uppföra dig?! Undrar hur du beter dig annars då :)

Men oh mama, jag gillar inte sånna där kedjesaker. För din skull kan jag kanske skriva, men jag vill inte skicka det vidare.