tisdag, maj 22, 2007

norrbotten

Frisk luft. En kall sjö. En lägereld. Kall öl. Kliché. Men fan va underbart.

Det var en förfallen brädhög på pålar. Ett gammalt lapphäbre byggt för förvaring någon gång på sjutton- eller artonhundratalet. På platsen min morfar växte upp på. Och hans förfäder innan det. Som min mamma förvandlade, renoverade och inredde.

"Det är hit man kommer när man kommer hem" - Euskefeurat.

Bilden och alla rättigheter tillhör min lilla mor, vänligen respektera äganderätten.

5 kommentarer:

It´s all about me sa...

underbart!

martina sa...

åh, lovely!

pangea sa...

Allt jag kan tänka är: Nattliga nakenbad i svarta insjöar. Det slår kanske allt.

Thomas sa...

Tänk Rosmarie, tänk här är vi
och här är Norrbotten.
A D och E - grym låt på ucke! Jag ska lära dej den nån dag =)

Daniel Storey sa...

annaluna & martina: Ni skulle se det med egna ögon. Fantastiskt mysigt.

johanna: Det gör nog det. Det går inte att romantisera nog.

nummer 9: Hehe, du får göra det. Cant wait!