torsdag, juni 21, 2007

hårt mot hårt

En vän har idkat närkontakt med ett motståndarknä under en fotbollsmatch. Eftersom jag inte längre bor i min hemstad hade jag helt missat händelsen, utan fick istället läsa om den i nätupplagan av hemstadens tidning.

Han hade tydligen fått en smäll fem minuter innan halvtid, spolat lite vatten på huvudet och fortsatt spelat. Under pausen hade han frågat sin tränare vad ställningen var och var de befann sig. Sen frågade han igen, och vips var han på väg till akuten.

Jag skickade följande sms för att kolla hur det var med honom:
- Hör rykten att du uppträtt förvirrat och osammanhängande. Det ska tydligen vara konsekvensen av hånglande med ett norrbottniskt knä. Har du någon kommentar?

Jag får svaret:
- Vem är du?

Jag har roliga vänner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Klockrent svar! Hoppas han kryar på sig. Trevlig midsommar!

Daniel Storey sa...

hon-som-alltid-hittar-på-långa-och-finurliga-namn: Pratade med honom på telefon senare, han lät redan friskare. Trevlig midsommar på dig också!