tisdag, juli 24, 2007

coach storey

Jag är många saker. Ibland är jag fotbollstränare.

Har precis avslutat ett träningsläger. De stackars grabbarna är helt slutkörda. Och jag, som inte sprungit så mycket som en meter, utan bara stått på sidan och gormat, är lika slut.

Eller ja, i ärlighetens namn har jag nog inte gormat så mycket. Jag är allt som oftast relativt timid, men femtonåringar snubblar då och då in i situationer som fodrar visst gormande.

Då är det tur att jag har mina hjälptränare och tillika goda vänner. För de kan ta över gormandet när jag måste vila stämbanden. Eller muntra upp, då jag förminskat de stackars femtonåringarna till spädbarn.

Det är inte det att jag är ond, jag berömmer mer än jag skäller. Bara så ni vet. Jag är snäll. Egentligen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh, skitsnyggt ju!

Daniel Storey sa...

vilket? vadå? va?

Anna sa...

Ja, någonting ska väl vänner vara bra till... Har man kämpat sig genom ett träningsläger med femtonåringar.. Så är man värd att pysslas om. Minst sagt.

Daniel Storey sa...

Minst sagt! Kruxet var väl bara att han också kämpat sig igenom samma läger :)