fredag, januari 11, 2008

det är något med matsmältningen, avdelning; på tok för mycket information

Under julhelgen förvånades jag av att jag kunde forcera i mig extrema mängder julmat, utan efterföljande besök hos Dr Mugg. Effekten blev en väldigt spänd mage som inte gjorde sig särskilt bra på dansgolvet under hemvändarnatten. Jag hann börja fundera på ett besök till det snart upplösta monopolet för att leta efter någon invärtes variant av revaxör, innan proppen äntligen släppte.

Nu verkar det ha vänt åt andra hållet och jag springer till den konstant nedfällda ringen stup i kvarten. Konsistensen är det inget fel på, men frekvensen ifrågasätts och även om jag för tillfället saknar viktigare sysselsättning än klosettfilosoferande, vill jag ändå lämna agendan öppen för annat. Så nu letar jag febrilt i mitt farmaceutiska minne för att hitta en lämplig drog för att åtgärda problemet, om inte i pillerform så om möjligt någon huskur.

Vill minnas att fil, linfrön, plommon och grovt bröd alla på något sätt hjälper magen, men alla följs de av epitet för antingen lös eller hård mage. Min mage är snabb, så vad fan bör man då inmundiga? En påse bilar?

Inga kommentarer: