lördag, mars 01, 2008

also known as

Jag tvingade mig själv att korrekturläsa kvittot eftersom summan översteg de vildaste av fantasier. Det mesta verkade stämma överens med verkligheten men hur jag än letade i kassarna kunde jag inte hitta den "äkta grek" som jag enligt kvittot hade betalat 21,90 för. Efter idogt funderande kom jag till slut på vad det var, men jag lämnar svaret hängande ett tag.

Vad hade jag köpt som på kvittotexten presenterades som "äkta grek"? En ekologisk morot till den eventuella vinnaren (MorEKO enligt kvittot).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Äkta grekisk ost, dvs feta. Kan eventuellt handla om yoghurt också men den heter nog inte äkta så jag tror mer på osten.

Ge morot till kaninen!

pangea sa...

Jag tror att det var den där lilla tjocka gubben med mustasch som hade rullat ihop sig till en boll, knaprandes på dina salta pinnar, längst ner i botten på kassen. Nåt annat är otänkbart.

Daniel Storey sa...

Men jäklar va snabbt det rätta svaret kom. Nu undrar jag om tävlingen var för lätt, eller om det var kaninens näsa för morötter som fällde avgörandet.

pangea: close, but no cigar.

Joules sa...

Underbart. Äkta grek 21.90, skratt.