måndag, februari 18, 2008

konst(ig) dynamik

Att vara så inaktiv som jag varit sen jag kom hem från jobbet i torsdags kväll, att uträtta så fruktansvärt lite, måste nästan räknas som en konst. Jag borde kanske ta tillfället i akt och hävda att jag gått i min mors fotspår och börja titulera mig konstnär, även om det är en titel jag snart skulle vara tvungen att överge igen. De närmaste månaderna kommer jag nämligen att bryta mot "konstens" alla lagar och frångå den inaktiva konstformen fullständigt, i och med ett väldigt fullspäckat schema.

Det kommer antagligen märkas här. Se bara på de senaste veckorna då jag haft all tid i världen och därmed producerat lite och ingenting i text mätt. Men nu, i samband med att luckorna i kalendern försvinner, kommer garanterat kreativiteten öka. Ju snabbare hjulen snurrar, desto mer kraft genereras, allt enligt dynamo-teorin. Det finns givetvis ytterligare nivåer av "mycket att göra" och det kan så klart bli övermäktigt, men under begränsade tidsperioder brukar teorin vara aplicerbar på verkligheten. Jag håller i alla fall tummarna för det.

Veckans: About To Walk - Throw Me The Statue

2 kommentarer:

Joules sa...

Jag tror att det kan vara så att man behöver slappna av och göra nått helt annat när världen spinner så där fort, att det är därför man oftast blir mer kreativ då.

Daniel Storey sa...

Ja så kan det nog också vara. Jag skulle tro att det är en kombination av det och det att man på sätt och vis ändå "väcker" kroppen med att vara hyperaktiv.