måndag, februari 26, 2007

varför? allvarligt, varför?

Min fyra-veckors-roomie a.k.a Costa, har gjort sin första praktikdag idag. Han kommer hem med nyheten att hela hans avdelning är satt i karantän på grund av vinterkräksjukan. Sen spenderar han följande halvtimme med att förklara hur aggresivt och smittsamt viruset är. Enligt honom är det bara en fråga om när han, och följdaktligen också jag, ligger raklång på badrumsgolvet. Men det ska inte vara någon fara. Har man tur är det över på några dagar.

Jag inbillar mig att magen redan känns konstig. Undrar om jag kanske borde ta ut lite hyra ändå...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörrödudu, den där magsjukan har jag sett var jag än har vänt mej de senaste veckorna. Och inte ett symtom! Så inte kommer du bli sjuk inte!

Men alltså, jaha...du har besök du...jag som tänkte höra om du ville fika på söndag. Men då ändrar jag det till om ni vill fika på söndag? :)

Bokrean, kram!!