måndag, mars 26, 2007

costas leftovers

Min roomie har återvänt hem och lämnat mig ensam och min lägenhet sargad. Det är trist värre, men jag ser nu hur min gamla lägenhet sakta börjar växa fram ur röran den hårige cyprioten lämnat.

Efter en sondering av terrängen har jag kommit fram till att jag gått plus med följande:

  • En gul lök
  • Ett blomkålshuvud
  • Ett salladshuvud
  • 2 ägg
  • 1 liter fruktsoppa
  • Ett kvarts paket bredbar leverpastej (usch)
  • Ett stort paket kycklingbuljong
  • Någon slags bakterie-fil
  • En matlåda med oidentifierbart innehåll (fisk?)
  • Fyra skivor Rasker
  • ca 50g fryst bladspenat
  • En halv påse frysta wok-grönsaker
  • Ett halvt paket müsli
  • Två tomma! paket branflakes (tack som fan)
  • 2 skivor Falu råg-rut
  • En burk tonfisk
  • 2 burkar krossade tomater
  • Senaste numret av Ordfront (redan läst)
  • En datamus av märket Logitech
  • En innebandyklubba (felvinklad)
  • En halv flaska konstigt schampo
  • En laddare till en elektrisk tandborste
  • En tandkrämstub innehållande ca 3 ml tandkräm
  • En tiokrona och två femtioöringar (yipee, I'm rich)
  • En ful brun skjorta (tror dock att det är Stöparns)

9 kommentarer:

pangea sa...

Jag lägger bud på matlådan! Den lät spännande. Jag behöver spänning. Även om den består av fisk.

Jenny sa...

Det finns något väldigt irriterande med felvinklade innebandyklubbor. Det är bara fram med det heta vattnet och böja skiten rätt!

Anonym sa...

Du kan ge leverpastejen till mig.. Jag bakar bröd just nu.. Det kanske jag glömde säga..

Daniel Storey sa...

johanna: jag är fortfarande långt ifrån säker på att det verkligen är fisk, det kan vara något mycket mer spännande! så budet är taget. du får den i utbyte mot ett paket sån där färgglad pasta. så kanske jag kan koka ihop en ny matlåda, med för mig känt innehåll. jag klarar mig utan spänning på luncherna.

jenny: jag har ju redan en alldeles fungerande klubba. sen tror jag att han räknar kallt med att jag ska ta med den, nästa gång jag beger mig till hemtrakterna. men jag skulle iochförsig kunna vinkla om den ändå. bara för att jäklas lite.

vewwo: vad sjuk du är! äta leverpastej frivilligt?!? på nybakt bröd till råga på allt. vilket slöseri.

Kajsa sa...

ett konstigt schampo låter onekligen intressant. kan du definiera det lite? :)

dessutom funderar jag lite på varför det skuttar upp en störig reklampopup (mysko ord förövrigt, låter nästan som en ny glass från gb) när jag går in på din blogg. any idea?

Daniel Storey sa...

det ser ut precis som ett vanligt schampo, men det luktar... ja, konstigt. kan inte riktigt definiera lukten, men det luktar absolut inte schampo! jag ryckte på axlarna och använde det ändå.

haha, det hade definitivt varit ett bättre namn än girlie och pepe cone. men jag blev lite orolig nu! har aldrig sett den där popup:en och har fanemej inte begärt den. det kan vara din dator som blivit besudlad med något slags spyware, tror att det kan bli så då. ett program ligger gömt nånstans på datorn och skickar reklam och annat irriterande. jag valde blogger framför andra plattformer bland annat just för att slippa reklamen, så jag hoppas fan inte det kommer därigenom. om du har möjlighet får du gärna kolla från en annan dator och se om samma skit dyker upp då också.

Daniel Storey sa...

och johanna: på tal om spänning. så vidare spännande var inte din länk. antingen så funkar den inte eller så har du gömt profilen. jag som var nyfiken!

Thomas sa...

Annars kan jag ta leverpastejen... hur gott som helst. Sen är ju det faktum att den var bredbar ett tydligt plus!

Daniel Storey sa...

jag tar med den till jobbet imorn, så får du sitta där och smaska i dig den. akta bara så inte dymling sväljer hela burken :D