fredag, mars 30, 2007

en tur till min & björkarnas stad

Jag kan inte sluta nynna och vissla Tingsek - Proud to be a part of these days (myspace).

Tingsek och en massa annat bra på Umeå Open ikväll och imorgon, blir mumma för öronen. Musik, vin, öl, vännerna och annat folk. En helg kan inte ha bättre ingridienser. Omöjligt.

Kryddade dessutom med en sväng till familjen igår. Finast i världen är den, min familj. Ett tag sen sist så en del hade hänt. Syrran har växt ytterligare någon meter, styvfarsan har fått några fler gråa hårstrån och mamma har blivit kompis med sångaren i Alphaville. (Om allt går enligt mammas planer, så kommer vi sitta ett helt gäng runt lägerelden i sommar och sjunga "Forever Young" tillsammans med Marian Gold.)

Inga bröder hemma, vilket inte är så konstigt eftersom alla är utflyttade. Men jag får träffa två av tre nästa helg, eftersom det verkar bli ett litet påsklov i fjällen, med nästan hela lá familia inklämda i stugan. Bara minsta brorsan som inte kan komma. Eller ja, han får inte komma. Jag sa åt honom med myndig storebrorsröst att han skulle fokusera på flickan, när han för en gångs skull är hemma från lumpen. Storebror bestämmer. Så det så!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jojo, de brukar ju ha en tendens att tro det, storebröder :) Tänkte mest bara önska en trevlig helg!

It´s all about me sa...

Seriöst, kompis med sångaren? "Forever young" är ju one of the best ever!!!

sara sa...

cheesy varre med lagereld och gitarr och forever young. men okej da, tjatar du sa hanger jag val med..

hoppas umea open var kul!

Anonym sa...

Hej Daniel! Som utlovat så ska jag sluta smygläsa då och då och istället göra min röst hörd när jag är på besök. Jag är så sjukt peppad fortfarande efter Open - vilken helg! Är det verkligen ett helt år till nästa sväng? Jaja, vi får väl leva på dessa konsertminnen tills dess.

Kram!

Daniel Storey sa...

ann: vi vet!

annaluna: japp. det är skitfränt! "kompis" är visserligen en liten överdrift från min sida, men morsan jobbar på det :)

sara: haha, du är alltid välkommen! och ja, open var bra, riktigt bra!

a.f: hej!!! kul att se dig! ja det blev minst sagt en riktigt riktigt bra helg. bara att hoppas att nästa år kan bli lika bra. jag har fortfarande ett stort leende som inte riktigt vill försvinna. det lär sitta i ändå till jobbet imorn.