onsdag, mars 28, 2007

snart smäller det

Det har alltid varit ungefär ettkommafem till två år mellan gångerna. Så det är snart dags igen, om cyklerna fortfarande har sin gång.

1995 Cykelkrasch - ambulans och två nätter på sjukhus.
1996 Hopslag på fotbollsplan - bruten fot, spikar i foten, två operationer.
1999 Snowboardkrasch - sabbat knä, artoskopi, kortison, sjukgymnast.
2001 Kapad under fotbollsträning - finger kraftigt ur led, dock inget brutet.
2003 Stor spegel som lossnade ur ramen - splitrad tå, kryckor i en månad.
2005 Fall under fotbollsmatch - avslitet ligament i axel, lindad i tre veckor.

Det är de jag kommer ihåg så här på rak arm. Olyckor som slutat med sjukhusbesök. Ingen av dem särskilt allvarlig, någon av skadorna kanske inte hade behövt sluta med sjukhusbesök. Men jag tror på den svenska sjukvården och vill gärna vara på den säkra sidan. Dessutom är det inte så farligt att vara inlagd. Man får ju i alla fall ett par av de där gula, jävligt fula, men ack så sköna mjukisbyxorna.

Hur som helst så undrar vad som händer nästa gång? För det lär vara en fråga om när och inte om. Peppar peppar, ta i trä.

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

Spännande att vänta på nästa olycka.. ;)

Frios Aires = Stockholm yes, hehe...men det stämmer inte så bra dessa dagar har jag märkt. Underbart!

Daniel Storey sa...

Jag hade alltså rätt med spanskan?!? Tror aldrig jag varit så imponerad av mig själv.

Jo vädret är underbart, men det är fortfarande lite kyligare än i Argentina va?