onsdag, april 25, 2007

syskon

Det finns en hel del syskon till kändisar, som även själva försökt sig på en karriär inom samma sektor, som det mer kända syskonen. I vissa fall kanske det till och med var den mindre kända som inledde kärriären. Att den andre helt enkelt körde om. En del av dessa kanske fortfarande har chansen att bli mer framgångsrik än sitt syskon. Inte nödvändigtvis så att alla vill det. Brorsan betalar är i alla fall ett koncept som jag skulle kunna finna mig i. Men ändå!

Thomas Wiehe, Ralf Schumacher, Andreas Ravelli, Stig Salming, Ellen Travolta, Carolina Miskovsky, Nassim Al Fakir, Dannii Minogue, (Super?)Luigi, Karin Glenmark, Jeb Bush, Simone Inzaghi, Patrick McEnroe, Charlotta Sörenstam, Frank Stallone.

Alla kända svenska syskon jag lyckas komma på tycks ha annorlunda efternamn. Luigi har mig veterligen inget efternamn alls. Nu ska jag sluta tänka på namn. Tänka efter. Fan va trött jag är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. Här har jag suttit och filat på ett inlägg om Laleh.. Om när jag hörde "han tuggar kex" för första gången, och hur hon bara är så fullkomlig.¨.. så förekommer du mig. jag kan inte annat än hålla med, vilken vacker människa!

Daniel Storey sa...

Skriv ett du också. Mitt var varken förberett eller genomtänkt. Hon är värd alla hyllningar!