torsdag, maj 17, 2007

klagovisa

Jag ska genomgå en mindre operation i munnen. En igenkloggad salivkörtel. Visst fan låter det sexigt?!

Läkaren som först undersökte mig använde inte handskar. Han smakade piss. Dessutom var åkomman tydligen ovanlig, för ett tiotal läkarstudenter ville också undersöka. Jag gick med på det, mot löftet om att få en kortare väntetid.

Jag fick vänta i 18 månader.

Men nu är det tydligen dags. Dock verkar det som om landstingets datasystem totalt saknar internkommunikation mellan avdelningarna. Så idag fick jag två brev. Det ena med tiden för operationen. Det andra med en tid för blodgivning. De båda tiderna var inbokade samma dag. Och på samma klockslag.

Splitvision? Floating head-patient? What's up doc?

Till råga på allt lär jag säkert bli deformerad. Harmynt i underläppen. Konstant dreglande. Läspande. Het, hetare, hetast.

Jag dunkar på Illinois - Headphones för att lindra mitt lidande.

4 kommentarer:

pangea sa...

Hahaha! Not sexy at all. Fast jag kanske kan få vara med på ett hörn, det kan gärna få skära lite i mina tårkanaler som as mentioned är ganska, eh, trånga? Vätska som vätska, eller? =)

It´s all about me sa...

Lycka till!

Anonym sa...

Haha samma tid samma dag? Landsting är underbara. Du kan ju tipsa om att dom ska tappa blod under tiden dom opererar munnen så sparar du lite tid. Viel glück och oroa dig inte, har hört att harmynta bara uppstår i 50 % av salivkörteloperationerna ;=)

Daniel Storey sa...

johanna: Ajaj! Skära i tårkanalerna lät mycket farligare än att skära i läppen. Du får nog operera dem utan mig, jag skulle aldrig våga vara i samma rum.

annaluna: Tack!

oplastmamman: Haha, tack för det stödet. Värst vad du jämt hittar på fantasifulla namn här :)