söndag, maj 27, 2007

music for the road

Radion bjöd bara på tveksam underhållning. Tystnad kändes inte heller som något bra alternativ. Istället stannade jag på en rastplats och började gräva bland kassetterna. Blandband med lika många år på nacken, som bilstereon utan cd.

Etiketterna skvallrade om ömsom vin, ömsom vatten. Sixties, Silverchair, Antonio Carlos Jobim, Belle and Sebastian, West-Coast Hip-Hop, Mora Träsk, och bland mycket annat, även ett tomt fodral till Bröderna Lejonhjärta.

Till slut blev det ett mixband med bland annat Lauryn Hill och Billie Myers som fick ackompanjera min resa åt vad som ikväll kändes som fel håll. Hem fast bort.

8 kommentarer:

It´s all about me sa...

Äntligen uppdaterad Storey-blogg!

Så här mycket gillar jag djur: http://annaluna80.blogspot.com/2007/03/underbara-insekter.html

Anonym sa...

Phu, då kan man börja grilla igen! Välkommen tillbaka :)

Daniel Storey sa...

annaluna: Är ruskigt avundsjuk på din iguana-spotning! Men jag vet inte om jag är lika positivt inställd till insekter som du är. Framförallt spindlar. Fy fan. Usch.

ann: Du måste väl ändå ha större förtroende i räddningstjänsten än så! För du vet väl att jag inte alltid jobbar va? :)

Och jäklar va kul att det känns som om man varit saknad!

Anonym sa...

Jo, jag vet :) Men jag vet också hur nära du bor när du inte jobbar, och vilka kunskaper du sitter inne med :)

Daniel Storey sa...

Haha, du är för snäll du.

Anonym sa...

ja just ja.. mina band.. vill ha vill ha..
Tycker dessutom att du kan lägga upp pizza-låten här... DEN ÄR GRYM! Den trallas faktiskt lite nu och då här nere... Värsta hit låten! ".. med elektriska tomaaater å västerbottensost.."

Daniel Storey sa...

Hörru! Vad har jag sagt om spridande av den låten?! Passa dig så jag inte stämmer dig för brott mot upphovsrättslagen :)

Anonym sa...

den skiter jag i.. moahahahaaa..