onsdag, maj 30, 2007

sweet update

Filmfitta!

Som en vän till mig uttryckte det, under sin avvänjningsperiod för att sluta säga könsord. Planen var att istället för f-ordet säga film, eller om det kanske var filmstjärna. Resultatet var väl sisådär och istället myntades en ny svordom.

Hur som helst så råkade samma ord alldeles nyss trilla ur min egen mun, när jag gjorde upptäckten att paketet med Bragokex i skafferiet inte alls var ett paket Bragokex, utan istället ett paket Mariekex. Mariekex?!

Det har alltid varit en gåta för mig varför de överhuvudtaget tillverkas. Jag menar inte att de är totalt fruktansvärda, men vad är de? För de är inte heller särskilt goda, de innehåller inget sött eller sliskigt, de ser inte goda ut. Mariekex är tråkiga. De är kak- och kexvärldens svar på vita t-shirtar utan tryck. De finns där, men ingen är särskilt intresserad av dem.

Tills nyss visste jag inte heller vem eller vilka som skulle kunna tänkas köpa ett paket Mariekex. Men nu vet jag. Det är sånna som jag. Stressade shoppare med halvtaskig uppfattningsförmåga. Inte för att Bragokex är särskilt mycket mer beundransvärda, men de är i alla fall söta.

Kvällens sötsug fick istället dämpas med ett glas mjölk med sinnessjukt rågade mått med Oboy. Inte fy skam.

8 kommentarer:

It´s all about me sa...

Har du aldrig ätit mariekex med ost?! Det är ju grymt gott. Marieke utan typ prästost är som att äta torkat sandpapper.

KexFitta!

Daniel Storey sa...

Ja torkat sandpapper känns inte långt från sannningen. Ost alltså? Jafan, det är väl bara att pröva, paketet står ju där.

Jenny sa...

Whaaat? Mariekex är ju evig sol, myggbett och sandstrand!

Daniel Storey sa...

Ja jo ja. De är ju en sommarsymbol, inget snack, men varför? Hade vi inte kunnat valt en godare/roligare nationalidentitet?

It´s all about me sa...

Meddela mig när du testat.

Daniel Storey sa...

Will do.

pangea sa...

Agony! Mariekex istället för brago. Vilket antiklimax. Jag lider med dig, som den fantastiska kakgalning jag själv är.

Daniel Storey sa...

Åh, fan va skönt med lite medhåll! Mariekexens försvarare var fler än jag trodde.