fredag, juni 01, 2007

ner som en pannkaka, upp som en sol

En liten naggande huvudvärk tar udden av väderglädjen. Jag orkade inte med solen mer än en halvtimme. Har även lite ont i halsen och mitt fysiska tillstånd påverkar också tydligt mitt psykiska. Jag har några dagars ledighet att glädjas åt, men verkar istället betrakta mig själv och allt runt omkring mig, med i allmänhet höjda ögonbryn och rynkad panna.

En förbipasserande. Spände ögonen. Kisade. Försökte suga med blicken. Leende. Sökte kontakt. Sökte reaktion. Men inget. Inga ögon i nacken. Ingen känsla. Snabba steg vidare. Och suget flyttade sig. Från ögonen till magen. Fan. Vänd dig om!

Med klassisk norrländsk skepsis anar jag grå moln som inte finns. Letar efter en kompanjon i eländet bland spellistorna och hittar istället motsatsen:

Kocky feat. Mapei - My Grandma (mySpace)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska fira helg lite för dig också! Huvudvärk dödar.. Jag har själv knaprat piller hela dagen, och nu testar jag alternativa metoder. Det stavas rödvin, och jag LÄR ju få äta upp det imorgon. Men vet du, solen skiner och rödvinet smakar himmel just nu! Så eventuell baksmälla bjuder jag på. (Note to self: Läs det här imorrn när du kravlar runt i smärtor.) Trevlig helg!!!

Daniel Storey sa...

Hehe. Har du behövt läsa det här nu då?! Jag hade tänkt stava till nån sorts självmedecinering ikväll, men tog en eftermiddagstupplur som sträckte sig förbi bolagets öppettid så nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag har Gin, and thats it. Men det kanske jag ska vara tacksam för, eller vad säger du?

Anonym sa...

Jag läste det. Och ångrade mig ganska bittert. Om huvudvärk var gårdagen så var det världskrig idag. Ingenting som inte lite jobb, tvättstuga och 25 graders värme kan råda bot på iofs. Jag känner mig som Sean of the dead. Hoppla... =)

Daniel Storey sa...

Min dag är idag. Det blev allså en del självmedecinering trots allt. Men jag har än så länge ingen huvudvärk (peppar peppar, ta i trä) utan mest seghet. Jag har sirap i ådrorna och grus i lungor och hals. Inte så farligt alltså. En kaffe i solskenet och en fotbollsmatch ska nog ta hand om eländet.