tisdag, maj 01, 2007

ut och demonstrera

Man får tycka vad man vill, men jag har min åsikt klar. För mig är hela poängen med ett samhälle att ta hand om varandra. Ett gemensamt mål att så många som möjjligt ska ha det så bra som möjligt i kommunen, i landet, i unionen. Den förra regeringen misslyckades konstant i sina försök att göra just det. Men dagens regering försöker inte ens. Istället strävar de efter att tillfredställa medel- och överklassen, medans de som har det sämst får det ännu sämre. Kan man inte se att klyftorna ökar, så tittar man överhuvudtaget inte neråt. 1% av befolkningen ska inte äga 99% av tillgångarna.

Alla de som vände från rött till blått med motiveringen "det behövdes ett ombyte" tänkte sig inte för tillräckligt. Det var inte mer kapitalism vi behövde. Vi går mer och mer mot den amerikanska tendensen att personerna blir viktigare än politiken. Mot främlingsfientlighet och egensinnighet.

Where's the common sense? The simple common sense.

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

Jag funderade ett tag på att rösta blått bara för att, men jag kunde inte. Jag kunde inte rösta blått bara för att "det behövdes ett ombyte", det skulle ha sagt emot alla mina principer.

Daniel Storey sa...

Starkt! Tycker man att det är rätt att rösta blått så ska man givetvis göra det, även om jag personligen inte tycker att det är rätt. Men just den motivering, den kappvändningen, är inte bra nog. Så bra att du stod på dig!