lördag, juni 02, 2007

dansk dynamit och åskadarskit

Ja herredjävlar vilken match!!!

Monsteröppning, 0-3 överläge Sverige, monsterkollaps, 3-3, monsteridioti och skandal, 0-3 igen, svensk seger!

Jag hade en snittpuls på över 200 de sista tio minuterna. Fotboll när den är som bäst och sämst på samma gång.

Medveten om att jag till stor del antagligen skriver inför fotbollsblinda ögon. Men de som missade kvällens match missade mer än bara en match. Kamp, spänning, krig och skandal. Det omöjligt bli mer intressant. En match och en skandal utan överord.

Tar en whiskey till vettja! Väl mött.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Skojar du med mig? Jag satt, ensam, i min soffa och ömsom skrek, ömsom grät för att det gjode så djävla ont när jag skrek. Resten av världen drack öl och hade kul och tittade på matchen på trånga ställen, dit jag inte vågade mig in.

Daniel Storey sa...

Åh, just ja, brutna revben och allt, stackarn. Det var ju onekligen en hel del lägen att skrika till. Ett gott och samtidigt ont minne som lär sitta kvar ett tag va?

Anonym sa...

Det var en spännande match även för oss fotbollsblinda :)

Daniel Storey sa...

Haha, såg du matchen är du inte fotbollsblind!

egoistiska egon sa...

jag är långt från fotbollsblind, däremot är det extremt svårt att hitta tid att läsa bloggar just nu. ikväll blir det grill på balkongen och fotboll :D

Daniel Storey sa...

Nej nej, nog vet jag att du inte är fotbollsblind inte! Ska inte säga att jag har hjärtat på stadion som dig, men jag har en vän i DIF och hejar och tjoar på honom. Du har ju till o med bloggat om fotboll, det är respekt! :)