söndag, juli 15, 2007

but still no earthquake...

Jag har aldrig haft en sa bra semester! Jag upplever den fortfarande, darav avsaknaden av svenska bokstaver. Men om bara tva-tre ynka dagar sitter jag, tyvarr, pa planet hem igen.

Kom nyss tillbaka till civilisationen igen efter en vecka vid varldens kanske haftigaste plats, Lake of the Ozarks, Missouri. Jag har en misstanke om att jag kommer skriva spaltmeter om diverse upplevelser, val tillbaka pa hemmaplan, men for tillfallet far det racka med tva konstateranden:

1: Jag har aldrig forut kant mig sa hemma har borta, som nu. Haromdagen kom jag pa mig sjalv med att fundera pa att faktiskt bosatta mig har. Men nej, det kommer inte handa. Om det bara vore for alla slaktingar sa kanske, men det finns alldeles for mycket jag inte tollererar med det har landet. Men jag kan sakert saga att det kommer vara sa inihelvete tungt att aka hem igen.

2: Att arrangerande aktenskap forekommer i USA kom som en overaskning for mig. Den amerikanska halvan av min familj har tydligen utsett en sot mexikanska, som min blivande fru. Men jag har i alla fall traffat henne och hon verkar trevlig, sa det blir sakert bra. Men appropa pastaende nummer ett, undrar vad stackarn skulle saga om lilla kalla sverige?

Uncle Paul: What would you call a black guy flying an airplane?
Me: Uhm, I don't know.
Uncle Paul: A pilot, you fucking rasist!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Att känna sig som hemma är en oslagbar känsla... Solen lyser med sin frånvaro fortfarande, om man kan säga så.. Jag har dock hittat lite eget solsken: Carla Bruni. Du har säkert hört henne redan, annars: You're in for a treat!

sara sa...

uppdatering! vad fint att du har det fint. njut av dina sista dagar där borta!

It´s all about me sa...

åh, lovely:)

Gillade skämtet också you rasist!!!

Anonym sa...

På väg till Reykavik. Hör av mig när jag kommer hem. Hoppas du inte har alltför mycket ångest över att komma hem till Sverige men som du ju sa, Sverige är ju oslagbart trots allt. Förresten när får man se en bild på din blivande fru? ;=)

Daniel Storey sa...

j: Helt okänt, ska forska lite så fort jag vaknar igen. Spännande!

den-geiser-kokta: Du får väl titta förbi nån dag så kan du få se på en massa bilder på allt möjligt. Vad det gäller bröllopsplanerna så tror jag att de ligger på is, eftersom jag rymt hem till sverige igen :)

Daniel Storey sa...

sara: Det gjorde jag.

annaluna: Efter tre veckor med mina farbröder har lagret med skämt fyllts på rejält!

pangea sa...

Jag gör det! "Those dancing days are gone" är pure love!

Daniel Storey sa...

Har inte hunnit tanka ner nått än, men lyssnade lite på myspace. Det är tydligt min kopp te! Ska lyssna in mig mer när allt lugnar ner sig.